1/12/2011

EN LITEN CUPCAKE PÅ ÖSZUT


Efter att jag och Raquel hade promenerat runt i Taksim i tio minuter (efter att ha ätit upp våra pizzor) så tyckte vi det var dags för en liten efterrät. Vi gick till Öszut där jag beställde in en himmelskt god cupcake på äkta turkiskt vis med sakiz och kanel. Fyllningen var sådär - smakade lite för mycket sakiz (tuggummismak) för min del, men glasyren ovanpå var himmelsk. Den har de verkligen lyckats med!

Nu längtar jag redan tills nästa vecka då jag och Raquel skal ta en promenad från Besiktas till Bebek och äta morotskaka på Happily Ever After och sedan gå tillbaks till Besiktas och äta lite chokladpraliner på ett ställe som Raquel har hört talas om. Promenaden emellan ställena måste ju helt klart göra det OK att äta så mycket efterrätt under en dag, eller hur? ;)

11 comments:

  1. Oh jag älskar Özsüt!

    ReplyDelete
  2. Självklart! Men ibland är jag glad att jag är glutenintollerant, finns alldeles för mycket gott efterrätter för er allätare!;)

    ReplyDelete
  3. Och så var det där med SFI lektionerna, gott efterrätt...hmmm....

    ReplyDelete
  4. Det där är faktiskt lite fööör sött för mig! :) Promenaderna rättfärdigar absolut två olika sötsaker, avstånden är så pass långa! Om du vill ha promenadsällskap någon gång så följer jag förresten gärna med! Det finns inte många ställen att promenera på i Fatih och så gillar jag inte att promenera ensam heller...

    ReplyDelete
  5. Emelie: Visst är det ett härligt ställe. De har så fina bilder dessutom - vill alltid testa allt.

    Johanna: Wow - det förstår jag. Det är bra att du ser det positivt :)

    Johanna: Tack för att du uppmärksammade det, skall genast in och ändra.

    Laura: Haha, men gott var det - och så söt var den inte. Den var ganska så milg. Jag promenerar gärna med dig! Vore verkligen jättekul. Behöver komma igång med träningen lite, så hör av dig när du är fit for fight så börjar vi promenera tillsammans!

    ReplyDelete
  6. Aha - nu fattar jag. Trodde det var jag som hade skrivit fel Johanna :) Letade och letade i mitt inlägg -men kunde inte hitta någon gott efterrätt :-P

    ReplyDelete
  7. Kanon, kika ut alla smultronställen som man inte besökt ännu så kan du ta oss dit då vi kommer om 56 dagar ;)

    ReplyDelete
  8. Lovar - det är ett jobb jag kan ta mig an :) Hade varit värre om du velat att jag testat alla löpspår i Istanbul innan ni kommer :-P

    ReplyDelete
  9. Hahaha! Alltså det har inte klaffat med mina inlägg på sistone ;) Först det där med dubbelgångaren, och sen påpekar jag mina egna stavfel. Well well...det kan inte alltid gå rätt till;)

    ReplyDelete
  10. usch, jag är gillar inte alls tuggumismaken.. Den passar inte alls in!!

    ReplyDelete
  11. Johanna: haha, men det är så trevligt när du kommenterar ändå :-P Och det är ju jag som blandade ihop dig och en annan Johanna sist. Tydligen :)

    Angie: Nej, fyllningen var inte så god. Men glasyren med kanel och vaniljsmak och själva muffinsen var en höjdare :)

    ReplyDelete